Wednesday

Baroque Poem


Sometimes I consider jewellery as a form of art, nonetheless my designs are not meant only to be there to looked at. I don´t think my jewellery pieces should have that feeling of ¨I can´t wear because it´s too precious¨ because in those moments you miss out all your experiences in life.

I like my designs to be there when you cry, when you laugh, when you have a silly moment of combustion , when you break-up, when you make-up. It´s those experiences that stay with you forever, that´s what my designs are, they are a good friend.


Here´s a glimpse, as I promised, of my new collection Spring/Summer 2010.


‘Baroque Poem’ SS10
Patricia Nicolas’ new SS’10 collection brings us the juxtaposition of sinister and romantic, flames and tears, glamour and shadow. Skulls and crosses representing the futility of life, are surrounded and embraced by colourful flowers and birds, a translation of hope and happiness.These enchanting, handmade necklaces merge a range of different materials; sterling silver, glass and even synthetics. The delicate chains are a nice counterweight to the heavy pendants and complement the fragile flowers.



You can find this collection in Yube Madrid, you can also make orders online. For more information contact me.


A veces creo que la joyería es una forma de arte, sin embargo, mis diseños no están destinados solo ahí para mirar. No creo que mis piezas de joyería deben tener esa sensación de ¨ No puedo usar porque es demasiado precioso ¨ porque en esos momentos se olvidan todas sus experiencias en la vida.
Me gusta que mis diseños estén ahí cuando lloras, cuando ríes, cuando se tiene un momento tonto de la combustión, en una ruptura, o en la reconciliación. Son esas experiencias que nos quedamos para siempre, eso es lo que mis diseños son, un buen amigo.

Poema Barroco Colección Primavera-Verano 2010

La nueva colección de joyas, primavera-verano de Patricia Nicolás está inspirada en la combinación entre lo siniestro y lo romántico, las llamas y la sangre, el glamour y la sombra. Calaveras, y cruces que aparentan agonía se rodean de flores y pájaros de colores llenos de esperanza y vida. Estos collares y pulseras hechos a mano en diferentes materiales, plata y cristal, con delicadas cadenas adornan las frágiles flores. Una colección con color, lista para las noches mágicas de primavera.


Esta colección estará expuesta en Madrid, en la tienda Yube, y también podrá adquirir las piezas online, para más información contacte con nosotros.