Monday

Featured in T de Tendencias. La Divina

A big thank you to La Divina, a very important person in the fashion world in Spain and NY, and senior buyer of Neiman Marcus, for her nice words about me in an interview in the amazing website T de Tendencias.
Interview by Chus Fajardo.

What do you think of it-girl phenomenon? Can you give some names nationally and internationally?

I think the it-girl phenomenon is nothing new, but now thanks to the media and blogs around the world, has been democratized and even corrupted.
In the Spanish case, as always peculiar to all, we decided that it-girls are girls like Tamara Falco and Carla Goyanes, and although I love them both, we have to be a little more open minded and realize that they are cute, fun and even fashionable, but are they it- girls?. None of them have the attitude that differs them from it's " species." In my humble opinion, an it-girl is a girl that even in jeans and without make up is capable of making people turn their way down the street. It's a matter of attitude, a way of being and not a way of ¨wanting to be " , you know?.


For example jewellery designer Patricia Nicolás, and heir of the spanish Jewellery designer Nicol's , is one of those it girls from the English Vogue. Her boho style is really exciting and her indescribable talent in designing jewellery is mega ultra cool and modern. I really hope to have her jewellery in the window display of Neiman Marcus very soon.¨

LA DIVINA
Senior Buyer - Neiman Marcus







Yellow cardigan Topshop, shoes vintage, dress Zara.
 Bag vintage from Portobello Road.
 Hat from Yube Madrid, 
and my necklace from my collection - Alice in Wonderland Caterpillar.



Photobucket
Photobucket


Photobucket





Photobucket





Photobucket




Photobucket



Desde aquí un fuerte abrazo a La Divina , personaje muy importante en el mundo de la moda en España y NY y compradora senior de Neiman Marcus, por sus amables palabras en la entrevista en T de Tendencias.
Entrevista dirigida por Chus Fajardo.



¿Qué opinas del fenómeno it-girl? ¿Puedes darnos algunos nombres a nivel nacional y a nivel internacional?
Creo que el fenómeno it-girl no es nada nuevo, sólo que ahora gracias a los medios de comunicación y sobre todo el universo blogs, se ha democratizado e incluso adulterado.
En el caso español, tan peculiar siempre para todo, hemos decidido que it -girls son chicas como Tamara Falcó o Carla Goyanes, y pese a que las adoro, a ambas, hemos de ser un poco más open mind y darnos cuenta de que ellas son monas, divertidas e incluso fashionable, pero ¿it girls?. Ninguna de ellas tiene esa actitud que las diferencie de su “especie”. En mi nada humilde opinión, una it girl, es una chica que incluso en jeans y con la face lavada es capaz de hacer que la gente se gire a su paso por la calle. Es una cuestión de actitud, un modo de ser y no un modo de querer ser ¿you know?.
Algunos ejemplos de esto que te digo _ ¨La diseñadora de joyas, Patricia Nicolás, heredera de los joyeros Nicol´s, es una de esas desconocidísimas it girls patrias que hacen las delicias de Vogue Inglés, por ejemplo, con un estilo boho realmente apasionante y un talento indescriptible en el diseño de joyas mega cool y ultra modernas, y que espero tener en las vitrinas de Neiman Marcus en breve. ¨



La chaqueta de lana amarilla es de Topshop, los zapatos vintage, 
el gorro de pelo es de Yube, el vestido de Zara, y el bolso también vintage de Portobello Road.
El collar es de mi colección Alice in Wonderland Caterpillar.


If you want to read the entire interview click here .
All photos © Patricia Nicolás